22 יוני 2010

"הפקת קיץ" - חלק א' ,בוגונביליה יפתי...



מאושרת סופסופ לשתף ולהראות לכם מה היה בהפקת הקיץ הנהדרת,  קודם כל טעימה קטנטונת של פילפלים קלויים ורוטב יוגורט ללביבות הבטטה שהכינה דנה מ "פשטידנה"  [מתכונים בפוסט הבא].  היופי הטעים הזה הוגש בכלים היפיפיים עם הורדים התכולים שקלאודיה מביאה ל "פנלופה"בעין - ורד.       ...ועכשיו לחלק הראשון, יצירת לבבות בוגונבליה לשטיפת העיניים בצבע בוהק.
אז, קודם כל קוטפים ענפי בוגונבליה הפזורים בארצנו למכביר, נשפכים כמפלי צבע במקומות שרק יתאפשר להם לזרום מבלי שאף גנן היסטרי יישר להם את הצמיחה לקו פלס כי כך כתוב בספר "הגנן הישראלי המצוי".     הם שופעים בפריחה עזה וניראים כמשיכת מכחול מטורפת שענק האמנים השאיר לרגע, בכדי שנביט ונעצור.
רק להיזהר - המוני קוצים מתחבאים בין העלים.
למדתי להבחין בהבדלי הצבע, רווית הצבעים וצורות הפריחה המשתנות, הינה כמה:



הצבעוניות יוצאת הדופן הנראת מעל, מכניסה את הקיץ הביתה בשניות, היא כל כך מדויקת חדה ומהפנטת שמיד מאיצה חלקיקים בגופו של המביט - וזה הקיץ בעצם!

ולאופן הכנת לבבות פרחי הבוגונבליה הצטרפו המקסימות טליה ויהלי.


קונים ברזל [חנויות הובי, הום סנטר...] וקטר קטן שחותך מעולה חוטי ברזל.  חותכים בערך באורך של 1 מטר, במרכז החוט יוצרים לולאה, כפי הנראה בצילום מימין ומעגלים חציי עיגולים לכל צד וכדאי להשאיר את צורת הלב פתוחה ללא סגירה [קשה יותר אח"כ לנעוץ הפרחים בחוט מסולסל ולא ישר].
לפרח הבוגונביליה יש 3 עלי כותרת מחוברים כקישוט סוכה, לכן, פוחסים את צורתו ונועצים במרכז הפרח - ל ה י ז ה ר החוט דוקרני וחד....וכך משחילים כשרשרת חרוזים פרח אחרי פרח.
ממלאים צד אחד ואח"כ צד שני ומסובבים את הקצוות וחותכים


















אפשר להיתייחס לחריזה כשרשרת לכל דבר ולתכנן: שרשרת מצבע אחד רציף, קצב משתנה של צבעוניות שחוזרת על עצמה [דגם בריפיט] ואולי ספורדי: מה שבא ברוך הבא.
טיפ קטנטן - הצבעים העזים כמו הסגול העז Purple Robe והפוקסיה  Mahara
מחזיקים הרבה יותר זמן מהלבן Apple blossomלמשל, המאבד צורתו חצי שעה אחרי קטיף.
                   יש בוגונבליות שפריחתן כבוקה קטן, כדאי לקטוף את כולו מהענף ולנעוץ אותו בחוט הברזל במרכזו, הם גם מתמלאים הכי מהר שאפשר - לאלה הזקוקים לתוצאות מהירות.


האמת שהבית התמלא פרחים בהמוני צבעים שהתעופפו ברוח הקלילה לכל עבר, אפשר היה להרגיש את שבט הנשים ושבתן יחד כאילו ושזרנו את הלבבות לפסטיבל קיץ - בעצם זה מה שהיה...
הצבעים, השיחות, ההתפעלות מכל לב חדש שנולד "שבט נשים גם יחד" - צריך לעשות זאת יותר, זה משהו קדמוני ביטני שאין שני לו.

          
אפשר לקשור סרט צבעוני ללולאה שהשארנו במרכז, ולתלות מחוץ לבית או בתוכו, בכל מקרה תהליך ההתייבשות יפיפה והחדווה להביט ולהנות גם מהדרך מ ל א ה ואמיתית.
להתראות בפלטת הצבעים בפוסט הבא    תמר        

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה